Informacje

O mediach społecznościowych w Gdańsku

 


21 lutego gościliśmy na Social Media Convent w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości „Starter”, by przyjrzeć się trendom w polskich i światowych mediach społecznościowych. Gdańska konferencja jest drugą, po Blog Forum Gdańsk, imprezą na tak dużą skalę, która przyciąga gości z całego kraju. Przez cały dzień odbywały się prelekcje, wykłady i prezentacje, które dotyczyły szeroko rozumianych social media, które są nieodłączną częścią pracy i zabawy wszystkich Internautów, także Was – blogerów Bloog.pl.

start.jpg

fot. Michał Skotarczak

"Social Media Convent to ogólnopolska konferencja, na której poruszana jest tematyka komunikacji firm i marek w social media, prezentowane są trendy, dobre praktyki, podsumowania, prognozy czy też problemy oraz wyzwania branży marketingowej i social media" - tak organizatorzy zapraszali na gdańskie wydarzenie. I w stu procentach spełnili swoje obietnice, gdyż temat mediów społecznościowych został pokazany dosłownie od a do z, co postaramy się Wam trochę przybliżyć.

Konferencję rozpoczął Yuri Drabent z agencji Lubię to, który opowiedział o tym co jest dla niego najważniejsze w obecnych social media. Jego zdaniem obecnie w mediach społecznościowych liczy się jakość (a nie ilość) fanów, więc dużo lepiej jest zdobyć 7 nowych i wartościowych fanów, niż 70 pochodzących z aplikacji czy "farmy fanów", którzy nigdy nie wejdą z nami w interakcję. Co to oznacza dla np. fanpage’a Waszego bloga? Przede wszystkim to, że nie powinniście się martwić, że macie tylko tysiąc czy dwa tysiące fanów. Ważne, by byli oni aktywni, chętnie komentowali czy udostępniali Wasze wpisy. Jeśli tego nie robią, starajcie się ich aktywizować, zachęcać do komentarzy i serwujcie bardzo ciekawe i angażujące wpisy. To dzięki nim Wasz blog będzie bardziej popularny na Facebooku czy Twitterze.

W podobnym tonie wypowiadali się przedstawiciele Sotrendera, a więc aplikacji do analizy social media. Dzięki niej (i podobnym, takim jak np. Brand24, którego twórca również występował na Social Media Convent) zmieniło się zupełnie podejście klientów do marek i odwrotnie. Dziś każdy, kto ma problem np. z siecią komórkową, prędzej napisze to na jej profilu na Facebooku, niż zadzwoni do obsługi klienta. Również fani Waszych blogów prędzej napiszą do Was prywatną wiadomość w jednym z mediów społecznościowych, niż maila, którego podacie w stopce bloga. Pamiętajcie o tym!

Takie podejście przyświeca także urzędnikom w Gdańsku, który drugi raz gościł konferencję. Przedstawicielka gdańskiego magistratu, Aleksandra Mokwa, podczas swojego wystąpienia na Social Media Convent opowiadała jak miastu służy Twitter, gdzie oprócz profilu miejskiego, znajdziecie także… straż miejską. Zresztą, nie od dziś Gdańsk postrzegany jest, jako najlepiej działające w social media polskie miasto. Warto brać z nich przykład, bo skoro urzędnicy zaczynają postrzegać Internet w ten sposób, to coś musi być na rzeczy.

Kolejne prelekcje uświadomiły (albo umocniły tę świadomość) zebranym, że dziś bez mediów społecznościowych (ale nie tylko Facebooka czy Twittera) nie ma marki, firmy czy nawet najmniejszego biznesu, a sprawne poruszanie się w Internecie to połowa sukcesu w (prawie) każdej branży.

My Was także gorąco namawiamy do aktywnej działalności na Facebooku, Twitterze czy Google+, gdyż tam znajdziecie nowych odbiorców Waszych blogów. Pamiętajcie, że Bloog.pl także znajdziecie na Facebooku :) Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości, piszcie do nas!